Zakończenie sezonu jachtowego to dla właścicieli dobry moment, aby się zająć zabezpieczeniem sprzętu i jego zakonserwowaniem przed nadejściem zimy. Będzie to zarówno dotyczyć kadłuba jachtu, jak też jego wyposażenia, na przykład zaburtowego silnika. Podczas normalnego pływania z takich silników dość rzadko się korzysta, lecz są one niezwykle przydatne przy manewrowaniu w portach czy w sytuacjach zagrożenia. Lecz mimo tego, że nie używa się ich często, to przynajmniej raz w roku powinny zostać przeglądnięte dokładnie przez mechanika, który się tym zajmuje.
Duża część wytwórców zaleca taki serwis silnika gazowego właśnie raz na rok, ale są również części, które sprawdzać należy znacznie częściej. Niektóre z czynności serwisowych może zrobić sam właściciel, jeżeli wiedział on będzie jak zabrać się za nie, ale z większością należy się udać do autoryzowanego warsztatu.
Ma to o tyle znaczenie, że w czasie tego typu serwisu zostaną wymienione wszelkie potrzebne materiały eksploatacyjne, ale też i zostanie przeprowadzona szczegółowa kontrola stanu technicznego. Wczesna diagnoza przede wszystkim ograniczy ryzyko jakieś bardziej poważnej usterki, a w wielu przypadkach naprawa silników jachtowych może się wiązać z wysokim kosztem. Dlatego też nie warto zapominać o tym, zwłaszcza że na taki serwis będzie parę miesięcy w zimie. Systematycznie kontrolowany sprzęt odwdzięczy się wydajną i płynną pracą, a również tym że nie zawiedzie w przypadkach, kiedy będzie potrzebny.
+Tekst Sponsorowany+