Skuteczne i efektywne prowadzenie swojej firmy jest zależne od różnych rzeczy, nad jakimi należy cały czas trzymać kontrolę. Niezbędne będzie także podjęcie różnych decyzji, od jakich niekiedy będzie zależała przyszłości firmy, dlatego bardzo ważne jest to, aby jednak mieć na czym oprzeć te decyzje. Firmy do tego celu wykorzystują różne informacje, zarówno zewnętrzne jak i wewnętrzne. Do tej pierwszej grupy zaliczają się wszelakie analizy i raporty sprzedażowe, jakie są wykonywane w oparciu o dane z przeprowadzanych transakcji. Niejednokrotnie zatrudniane są też do tego niezależne konsultingowe firmy, jakie się zajmują wykonywaniem najróżniejszych badań.
Najczęściej firmy decydują się na rynkowe i marketingowe, które przez większość osób traktowane są jako identyczne. Tymczasem jest między nimi sporo różnic, o jakich warto wiedzieć, jeśli będzie się chciało je prawidłowo interpretować. Jeśli bowiem zostaną one wykorzystane do podejmowania istotnych decyzji wiążących się z inwestycjami czy rozwojem, to należy wiedzieć dokładnie, co one oznaczają. Trudne do interpretacji czy wykonania są badania rynkowe, jednak naprawdę sporo mogą one powiedzieć na temat tego, jak dana firma funkcjonuje na niekiedy skomplikowanym rynku. W trakcie tego typu badań analizowane są między innymi zjawiska popytu i podaży, zachowania i preferencje klientów, a także trendy w kształtowaniu się cen.
Mogą też dostarczyć cennych informacji na temat procesów dystrybucji, co pozwoli zaplanować odpowiednie działania. Z kolei badania marketingowe są ściśle powiązane z procesem sprzedaży, i trzeba je wspólnie interpretować. Ich podstawowym celem jest ocenienie tego, jak konkretna firma wypada na rynku i jaką zajmuje tam pozycję. Analiza wyników sprzedaży, wizerunku danej marki czy weryfikacja skuteczności prowadzonych działań marketingowych to jedynie część elementów takich badań. Można dzięki nim po pierwsze ustalić miejsce, w jakim dany biznes się znajduje, ale też odpowiednio zaplanować działania w celu poprawy i umocnienia pozycji.
+Tekst Sponsorowany+